Dean Smith: a bíró egy bohóc

2021.01.24

Az Aston Villa trénere keményen beszólt a játékvezetőnek

Dean Smith-t leküldi Jonathan Moss. /Fotó: Sporting Life /
Dean Smith-t leküldi Jonathan Moss. /Fotó: Sporting Life /

"...Itt azért megkérdeztem a bírót, Karácsonyra kaptak-e labdákat, amikkel zsonglőrködhetnek..." - Dean Smith, az Aston Villa vezetőedzője kiállításáról.

Manchester City - Aston Villa, egy újabb esős, esti angol bajnoki. A játékosok mezéből már két perc után facsarni lehetne a vizet. A talaj is csúszós, nehéz a kitámasztás, az elrugaszkodás. Figyelni kell minden lépésre. A körülmények ellenére mégis rengeteg a helyzet, a kékek dominálnak, a Villa pedig tökéletesen védekezik, sőt néha kontrákra is telik a birminghami csapat erejéből. Még sincs gól. A 79.percben a vendégek kapusa, Martinez rúgja fel a labdát a letámadó manchesteri Rodri elől. A hazaiak kényelmesen visszafejelik a felszabadítást, ami a birminghami Tyrone Mings felé száll, aki mellre is veszi a lehulló labdát, ám a mögötte éppen visszaérkező Rodri - aki lesen tartózkodott az indítás pillanatában -, elcsaklizza tőle, majd kiugratja Bernardo Silvát, aki megtolja, és egy briliáns mozdulattal a bal felsőbe tekeri a játékszert. Vége a gólcsendnek. Vezet a City.

A VAR (videóbíró) nem is vizsgálja a szituációt, jöhet is a középkezdés, a gólt megadják. Az Aston Villa vezetőedzője a helyzeten annyira felháborodik, hogy addig mondja a magáét a negyedik játékvezetőnek, még a főbíró, Jonathan Moss meg nem állítja a játékot, és ki nem megy rendre utasítani, egy sárgalappal. Azonban amint a játékvezető megfordul, elhangzik az ominózus mondat: "Karácsonyra kaptatok-e labdákat, amikkel zsonglőrködhettek?" - szól oda Smith Mossnak. A játékvezető visszafordul, és morcos arccal felmutatja a pirosat. A menedzsernek el kell hagynia a kispadot. Hosszú eltiltásra számíthat.

"A stadionban senki nem gondolta, hogy szabályos volt a Manchester City gólja. Azt hittem, jön a VAR, erre látom, elvégezték a középkezdést. Itt azért megkérdeztem a bírót, Karácsonyra kaptak-e labdákat, amikkel zsonglőrködhetnek..." - panaszkodta Dean Smith a mérkőzés utáni sajtótájékoztatón. De vajon igaza van-e a brit trénernek? Valóban rosszul döntött a bíró?

Bede Ferenc, volt nemzetközi játékvezető, a Digisport egyik műsorában elmondta, hogy valóban, régebben ha a játékos az indítás pillanatában lesen tartózkodott, hiába nem szerzett a pozíciójával előnyt, mégis lest intett ilyen esetekben a partjelző. Azonban a jelenlegi szabályok szerint, ha a lesen tartózkodó játékos a labdaátvétel pillanatában nem zavarja az ellenfél játékosát - ez esetben Rodri Mingst -, akkor a labda átvétele után szabályosan elveheti tőle a labdát, mivel az már egy új játékhelyzet.

Tehát a Manchester City teljesen szabályosan talált a hálóba, Moss jól döntött, mikor megadta a gólt. A mérkőzés végül 2-0-ás City győzelemmel zárult, még ha mindezt Dean Smith bohóckodásnak is tartotta. 


Forrás: Digisport